9 אסטרטגיות שיווק ל-Black Friday שרוב העסקים לא מכירים


יום המכירות הכי עמוס בשנה מתקרב. לפי שופיפיי מתבצעות מכירות בשווי 2.9 מיליארד דולר בסוף השבוע של Black Friday.

ובכל שנה המספר הזה עולה.

הרבה חנויות העבירו את המכירות שלכם לאינטרנט ובנו פלטפורמה שתעזור להם למכור יותר ביום הזה. הרבה רוכשים מעדיפים להשאר בבית ולהנות מכל המבצעים בלחיצת כפתור. זה אומר שהפוטנציאל הוא עצום לעסקים מכל גודל.

כדי להגיע לתוצאות טובות יותר, הבאתי כאן 9 אסטרטגיות שיווק שאתה יכול ליישם לקראת Black Friday המתקרב.

תוכן העניינים

1. בניית רשימת Black Friday
2. מיקום פופאפים
3. תיזמון נכון
4. מכירה בלתי נשכחת
5. אלמנט ההפתעה
6. יותר ערך
7. כותרת שבולטת מעל כולם
8. תגדיר מחדש את Black Friday
9. טיזרים לקמפיין הבא

1. בניית רשימת Black Friday

אני בטוחה שכל בעל עסק מבין את החשיבות של רשימת תפוצה להגדלת הרווחים של העסק ולשליחת תנועה למכירות Black Friday. אבל כדי למכור דרך רשימת תפוצה, אתה חייב להגדיל את רשימת התפוצה שלך עם נרשמים שמתעניינים במה שיש לך להציע.

כמה שבועות לפני שמגיע Black Friday, צור באתר שלך פופאפ שמציע למי שמתעניין במבצעים להרשם לרשימה ולקבל הודעה על ההטבות.

בתמונה למשל, פופאפ שעולה כשנכנסים לאתר של Best Buy:

אפשר להציע לנרשמים החדשים קוד קופון שיגיע אליהם במייל שיתן להם הנחה נוספת, משלוח חינם או מתנה בזמן הרכישה, תלוי כמובן בתקציב שלך.

כמובן שאתה יכול גם לפנק את הרשימה הקיימת שלך בקוד קופון המקנה להם הטבה. שיראו כמה שווה לקבל את הדיוור שלך.

2. מיקום פופאפים

פופאפים יכולים לשמש למגוון מטרות באתר. לאסוף אי מיילים, לנתב את הגולש למוצרים שאתה רוצה או לתת מידע למשל על זמני משלוח. אתה יכול ליצור פופאפ שמתאים לכל מטרה ולמקם אותו במקום שאתה רוצה. פופאפ יכול לידע את הגולשים שלך שיש לך מבצעים מיוחדים ל-Black Friday ולשלוח אותם ישר לדף של המבצעים.

לגולשים אין הרבה סבלנות והם רוצים להגיע לעיקר, כשאתה נותן להם פופאפ שמזמין אותם לאן שהם רוצים, הם מקבלים בדיוק את מה שהם רוצים בלי להתאמץ.

3. תיזמון נכון

אלפי חנויות מציעות את המוצרים שלהם למכירה ביום שישי ה-Black Friday. כולם מתחרים על תשומת הלב של הלקוחות והגולשים כבר אדישים לכל הפרסומים שהם רואים. השנה, נסה לשנות קצת את התיזמון של הפרסום שלך. זה יעזור לך לבלוט בתוך השוק המוצף. איך עושים את זה?

פעולה מוקדמת

יש דרכים יצירתיות לבלוט בתוך כל הפרסומים של Black Friday. למשל, לפרסם מכירה לפני שמתחיל כל הרעש הפירסומי. מה דעתך על Black Sunday?

זה אומר לקחת את המבצעים שתכננת לפרסם בסוף השבוע ולפרסם אותם בתחילת השבוע. בדרך הזאת, אתה מרויח את הקונים לפני שהם מתחילים לקנות במקומות אחרים.

כמובן שכדאי גם לשלוח מייל ללקוחות שלך שמודיעים על תחילת המכירה ועל המוצרים שהכי כדאי להם לקנות. אתה יכול לשים כותרת של "למה לחכות ל-Black Friday?" או משהו כזה שימשוך את האנשים ברשימה לפתוח את המייל.

זה זמן שאנשים מחפשים מחירים מיוחדים ואתה רוצה להיות שם קודם.

לדוגמא, באתר ltheme לתבניות וורדפרס, שבועיים לפני Black Friday כבר מופיע הפופאפ הזה באתר שלהם.

פעולה מאוחרת

דרך אחת לבלוט היא להציע לקנות לפני שמתחיל כל הבאז של Black Friday ודרך שנייה היא לתפוס את כל אלה שעוד לא החליטו מה הם רוצים או פיספסו את המבצעים. הגולשים מקשרים את המילים של Black Friday עם ההנחות, ואפשר להשתמש באסוציאציה הזאת גם אחר כך.

למשל פרסום כמו: "אנחנו מחזירים את Black Friday ליומיים". עצם השימוש במושג אומר למי שרואה את הפרסום שהוא הולך לקבל מחיר מאוד שווה.

4. מכירה בלתי נשכחת

יכול היות שאתה מציע את המוצרים הכי טובים ויש לך שירות הכי טוב, אבל אחרים טוענים בדיוק את אותו הדבר. כל השנה עסקים נלחמים על תשומת הלב של הלקוחות וכשיש יום מיוחד כמו Black Friday, התחרות נהיית עוד יותר קשה.

גם ללקוחות זה לא פשוט, הם עוברים מאתר לאתר בניסיון להשוות מחירים ולמצוא בדיוק את מה שהם מחפשים במחיר הכי טוב.

זאת ההזדמנות שלך להיות מקורי ולעזור ללקוחות שלך למצוא את מה שהם מחפשים עוד לפני שמגיע יום המכירה.

שלח לרשימה שלך שאלון קצר עם שאלות כמו:

  • איזה מוצר היית רוצה לראות בהנחה ב-Black Friday?
  • לאיזה הנחות אתה הכי מחכה?

זה גם יעזור לך לדעת מה כדי לקדם וגם כבר מכין את המחשבה של הלקוח ו"נועל" אותו על המוצרים שהוא רוצה.

כמובן שאתה יכול לשלב את ההכנה הזאת בצורה ויזואלית באתר שלך, ואז אתה מכין את כל מי שנכנס לאתר למכירה שלך. אפשר גם לשים כפתור של "הוספה ליומן" באתר כדי לשים תזכורת עם קישור לאתר שלך ליום של ה-Black Friday. אז בטוח שהלקוחות שלך לא ישכחו אותך…

5. אלמנט ההפתעה

הפתעה היא תמיד מרגשת והיא כלי מעולה לקדם את העסק שלך.

במקום לשלוח כמו כולם קופונים והנחות, מה אם תזמין את הלקוחות שלך לסובב את גלגל המזל ולקבל את ההנחה שתצא בגלגל? ככה אתה גם מוסיף אפקט של הפתעה להצעה שלך וגם גורם לגולשים לעבור מהמייל ששלחת להם או מהפרסום אל תוך האתר שלך.

עוד דרך הפצה מיוחדת יכולה להיות דרך הפניות של חברים. כל מי ששולח קישור (שאנחנו יוצרים במיוחד) לאתר, נותן הנחה לחבר שלו ומקבל אחת בעצמו. בדרך הזו אפשר להגדיל את מספר הרוכשים על ידי הלקוחות שכבר יש לכם.

הדרכים האלה גורמות לגולשים לפתוח את המיילים ולהתעניין במה שיש לכם להציע בלי שאתם נבלעים שתוך שלל ההצעות שהם מקבלים.

6. יותר ערך

דרך אחת להסתכל על בלאק פריידי היא לראות אותו כיום של הנחות מטורפות במחירים. הלקוחות אכן מצפים לזה ובודקים אותך במחיר שאתה מציע. אבל אפשר להסתכל על היום הזה בצורה אחרת. זו הזדמנות לתת יותר ערך משמעותי ללקוחות שלך.

למשל, אם יש לך מועדון לקוחות שצוברים בו נקודות, אפשר להגדיל את מספר נקודות הזיכוי על כל רכישה.

אם אתה מוכר מוצרים, אתה יכול לתת מתנה על כל רכישה או לתת מתנה לפי גודל הרכישה של הלקוח. ככה מקבלים מוצרים ללא עלות לגמרי ולא בהנחה כמו שכולם עושים. הערך הנוסף גם מבדל אותך מהמתחרים שלך, כי כבר אי אפשר להשוות רק מחיר, אצלך יש מחיר + מתנה.

7. כותרת שבולטת מעל כולם

Black Friday הוא לא יום שהעסק שלך נלחם בו על ההנחה הכי טובה שאתה יכול לתת, זו מלחמה על תשומת  הלב של הרוכשים. והמלחמה הזאת מתחילה בתיבת המייל של הלקוחות.

המייל של כולם מוצף בכותרות כמו:

  • המבצעים של Black Friday עומדים להסתיים.
  • 20% הנחת בלאק פרידיי על כל החנות.
  • עד מחר 75% הנחה על מוצרים נבחרים.

אם גם הכותרת של המייל שאתה שולח נראית ככה, היא לא ממש בולטת ומושכת ללחוץ עליה…

מה עם כותרת מיוחדת או הומוריסטית? כותרת שמושכת לפתוח את המייל ולא מגלה את הכל גם בלי שפותחים אותו? כותרת שמשאירה סימן שאלה?

כמו שאמרנו, המלחמה היא על תשומת הלב. תפוס אותה.

8. תגדיר מחדש את Black Friday

כמעט כל העסקים פועלים באותה הדרך לקראת Black Friday. עושים הנחות על המוצרים והשירותים שלהם, שולחים מייל לרשימת התפוצה או שמים פוסטים בפייסבוק, ומחכים לתוצאות. אבל יש עסקים שעושים את זה אחרת, הם מגדירים מחדש את Black Friday.

תן ליום הזה שם מיוחד שמתחבר לעסק שלך, הומור תמיד זכיר יותר מהגדרות גנריות. צלם סירטונים מיוחדים לרשתות החברתיות. אנשים אוהבים לקנות ומוציאים סכומים גדולים, אולי אפשר לנתב חלק מהרווחים שלך למטרה טובה שהלקוחות יוכלו להתחבר אליה.

כל פעולה כזאת, שמה עליך את הפוקוס וכבר אמרנו שאנחנו מתחרים על תשומת הלב של הלקוחות…

9. טיזרים לקמפיין הבא

Black Friday מתחיל הרבה לפני התאריך הרישמי שלו, אבל הוא לא חייב להסתיים שם. אם אתה רוצה למשוך אותו ולהמשיך לנצל את המומנטום שלו, תתחיל מייד את הקמפיין הבא שלך. זה יכול להיות קמפיין חורף או קמפיין חנוכה, אבל כדאי לקשר אותו ליום המבצעים שהסתיים.

למשל: המכירות ממשיכות, המבצעים מסרבים להעלם. או: אנחנו מותחים את לוח השנה.

אפשר גם לפנות בנימה אישית. למשל: לא הספקת לקנות … אנחנו ממשיכים לדאוג לך עם מבצעים עד …

שים לב לא למתוח את החבל יותר מידי, אם יש לך "מבצע מיוחד" כל השנה, אתה קצת מאבד את האמינות שלך.

 

אני מקווה שמצאת מתוך 9 האסטרטגיות האלה לפחות אחת שיכולה לעזור לך לקדם את העסק שלך. כדאי להתחיל לתכנן את הצעדים שלך כחודשיים מראש ויש לי פה מדריך שבניתי שמסביר איך בדיוק כדאי לתכנן את המכירות לחגים ולאירועים. ההורדה מפה >>

שתף אותנו בתגובות איזה אסטרטגיה הכי דיברה אליך ואם אתה רוצה להתייעץ על המבצעים של העסק שלך, כתוב לנו בתגובות מה העסק שלך ואיזה מבצע אתה עושה לבלאק פריידי.

בהצלחה!!

רוצה למכור יותר?

יש הרבה דרכים לקדם עסק. משפכי מכירות, אתר, רשתות חברתיות. בוא לגלות את מה שמתאים לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

small_c_popup.png

יש לך שאלה?

שלח לנו הודעה בכל נושא שקשור לאתר.